sunnuntai 2. joulukuuta 2012

leipurin perilliset

mä olen aina tykännyt leipoa.
meillä vaan ei kukaan oikeen syö makeita leipomuksia, ja niistä päätyy suht aina puolet roskiin. töissä ne patistaa mua aina tuomaan jämät sinne, niille kelpais kyllä.
sit kun murukin tykkää leipoa,
niin täähän olis semmonen leipomusrakastajan toivekohde, noin niinkun vierailumielessä.

onneks olen tartuttanut leipomisintoa lapsiinkin, vai lieneekö se kaikissa lapsissa sisäsyntyistä?


tässä valmistuu sämpylät. jotenkin on ihkua se, että kun ukki on leipuri, niin tällästä taitoa voi ikäänkun sukuperintönä siirtää eteenpäin. meillä noin 80% vaaleesta leivästä tehdään itse. ja kuinka onnellisia mukelot onkaan kun saavat käsiinsä lämpöset, omatekemät "etanasämpylät", "mörkösämpylät" tai mitä niistä milloinkin muodostuu.

toivon että voin teille jakaa pian "käsityö"-postuksen kuvineen.
mä olen täällä tehnyt tontuntöitä, ja väkertänyt muffinssia ja kakkuja parhaani mukaan. meillä kun sattuu koko perheen synttärit tähän synkeimpään syksyyn.

nyt uunissa on tuloillaan appelsiini-suklaa-torni, (koska muffinssi-vuoat on huvenneet ja )koska mein vauva, iso-pieni-bambam täyttää huomenna jo kolme!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti