torstai 19. heinäkuuta 2012

PeNe

soitin PeNeen.
saa nähdä onko ne täällä uudessa kunnassa hiukka nohevampia kuin helsingissä.
helsingissä myytiin puhelimessa "ei-oota", sanottin keväällä että soita elokuussa niin saat marraskuulle ajan. ja että tehän ootte aikuisia, fiksuja ihmisiä, ja että ottakaa järki käteen ja selvittäkää omat ongelmanne... vai miten se meni.
että se siitä ennaltaehkäsevästä perhetyöstä.

onneks maailman ihanin neukkutäti ohjas meit pois karikosta mihin perhevene raivoavan ruttunaaman peesissä ajelehti.
ja mitä kävi? saatii ohjeita, toimittiin oikein, ja nyt meillä on maailman ihanin, rakastettavin/rakastavin, näppärä neitonen, sen angstaavan, riehuvan, karjuvan, kiinnipidettävän oppositoasenteen omaavan pedon sijasta.

no nyt on sit vielä toi poika.
huoh.

ai miksei enempää lapsia tule?
no siks.

hettut-tentään*. anna mulle voimia tehdä ne asiat mitä voin, jaksaa kohdata ne mitä en voi muuttaa, ja ennen kaikkea viisautta erottaa nää toisistaan.

*poika kertoi uskovansa maailmansyntyasioissa "hettut-tentääseen", kun ruttu sanoi uskovansa jeesukseen. kerroinkin pojalle että jos mamman suusta kuuluu se "jessus-sentään!" niin kannattaa uskoa. *reps.

4 kommenttia:

  1. Mun mielestä sun blogi on täynnä viisaita sanoja, vaan kylläpä on hyvin tiivistettynä tuohon yhteen lauseeseen taas viisautta ("anna mulle voimia tehdä ne asiat mitä voin, jaksaa kohdata ne mitä en voi muuttaa, ja ennen kaikkea viisautta erottaa nää toisistaan.") Voisi ottaa elämänohjeeksi yksi jos toinenkin, itseni mukaanlukien!

    VastaaPoista
  2. kiitos. :*) mä oon nyt semmosessa tilassa että liikutun kaikesta. kiitos että käyt täällä lukemassa. ajatuksia on helpompi kirjotella ylös kun tietää/luulee/kuvittelee että joku niitä lukee.
    huoh.

    VastaaPoista
  3. täällä kans takapiruna käy lukemassa neiti, joka nostaa teikäläiselle + perheelle hattua! Suuria elämänviisauksia täynnänsä :) Lisäksi tää keltanen tausta tuo kyl energiaa joka käyntikerralla!

    VastaaPoista
  4. hienoa kukkis! maukka kiittää! :) mä muuten oon meinannu vaihtaa ton keltasen monta kertaa, mut sit muistanki että mähän tykkään siitä ite! ;)

    VastaaPoista