sunnuntai 5. huhtikuuta 2009

ultrassa

kävin siellä yksityisellä missä tuota itusta on yritetty alkuun saada, nyt alkuraskauden ultrassa. musta oli ihan liikuttavaa kuin innokkaasti ja kannustavasti mun ilmaantumiseen suhtauduttiin. meni ihan paljonkin ylimäärästä aikaa sellaseen yleiseen chattailuun ja kuulumisten vaihtoon hoitajien kanssa. ne oli niin vilpittömän ilosia mun puolesta, että itsellekin tuli tosi hyvä olo.

(mähän en neljästä plussasta huolimatta ole oikein uskonut tähän raskausmahdollisuuteen. taustalla kun on nuita huonojakin kokemuksia, ja sikstoiseen mun rinnat ei ole yhtään raskaat, kasvaneet tai arat.)

ultrassa kuitenkin näkyi rimppalimppanen (6,4mm) alkio ruskuaispusseineen. ikähaarukka pööpööllä oli 6+4-7 vkoa, sydän siellä sykki jo. tyypin ikä tarkentunee seuraavassa ultrassa. nyt oli niin milliosien peliä tuo mittaaminen. inssissä on se muutaman pvän pelivara siinä hedelmöittymisessä, että siksi ei tuon tarkempaa aikaa siihen laitettu. mun laskettu aika olis nytten 21.11. eli vkoa ennen pikkurakkaan synttäriä. huisia! sain neuvolakortit ja kaikki.

ei sitten tullut tuplapottia, vaikka siihen olisi ollut mahdollisuudet. femar siis kasvatti mulle kaksi munasolua, jotka siinä inssin korvilla irtosivat molemmat. joista toinen on sitten sekä hedelmöittynyt ja tarttunut kasvamaan. nyt siis haudonnassa yksi alkio, ja tämä käy mulle oikeen passelisti. kokonaisuudessaan itselliselle ihmiselle olis tullut varmasti äimistelyä ja hätä käteen kaksosten kanssa, olisin mä nekin huolinut. oikeen mieluusti. mutta hyvä näinkin!

p.s. miten mulle tuli siinä sitä sykintää katsoessa jo ns. "poikaolo"?
p.s. miten mua vieläkin epäilyttää ja pöllämystyttää koko asia. voiskohan sitä alkaa olemaan jo ilonen? lääkärikin sanoi että kun sydämensyke siellä näkyy ja kaveri on oikeassa paikassa, on odotusarvollisesti asiat tosi hyvin.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti