maanantai 11. toukokuuta 2009

neuvola-aika

soitin ultran jälkeen ohjeen mukaan neuvolaan, ja yritin varata aikaa seuraavalle käynnille.

edellinen käynti oli vkolla 8. toka-aikaa paikalla ollut sijainen tarjosi mulle kesäkuun loppuun, raskausvkolle 19. tai kun neuvolan täti kuuli että mulla on rakenneultra 3.7. ehdotti se aikaa heinäkuun puoleenväliin. eli about raskausviikolle 22...

vaikka tämä onkin mulle jo kolmas raskaus, tuntuu tollanen kevyt 11 viikon tauko yleisessä kontrolloinnissa tuntuu aika rajulta, se on yks neljäsosa kok raskausajasta. jos edellisessä raskaudessa kytättiin kaikkia mittoja ja arvoja yms. niin nyt ei huolta siis ollenkaan. ja tää on se raskaus mistä itse olen enempi huolissaan, se joka on toteutunut kahden keskenmenon jälkeen, ja jonka onnistuminen jäi tosi hilkulle siittiöiden riittämisen kannalta. ja nyt vaan odotellaan että kaikki menee itsekseen eteenpäin...

no. eihän siellä nyt mun hermojen tai hyvinvoinnin kannalta kai käydäkään. vaan kaupungin neuvolaresurssien puitteissa tsekkaamassa että verenpaine pysyy alhaalla ja sydänäänet kuuluu. että tätä ne on ne säästöt sitten.

juu, onhan mun edelliset raskaudet menneet hyvin. enkä ole riskissä minkään suhteen. ei ole ylipainoa, ei verenpainetta, ei taipumusta suuriin eikä perätilasiin lapsiin. mitä sitä hössöttämäänkään. en sitten ottanut aikaa. syy oli se etten muistanut tarkalleen koska se rakenneulta oli, eikä paperia ollut mukana. sovittiin siis että soitan uudelleen tänään maanantaina, koska oma terkkarini on paikalla.

päätin jo soitella klinikalle aikaa raskaudenseuranta-ajalle tähän väliin. toki omalla terkka-terkalla haluan käydä myös, koska se on persoonana niin ihana ja huippu, mutta kun olen tottunut käymään säännöllisesti kyylättävänä, niin aion käydä myös nyt. maksoi mitä maksoi.

oma terkkarini tarjosi kuitenkin aikaa 25.5. eli kahden viikon päähän. en edes aluksi kertonut että toinen täti tarjosi aikaa sinne iäisyyden päähän. oma terkka tuntee mun taustat, ja on tosi huomaavainen ja ihana. tässä taas huomasi kuinka oikeasti tuntuu hyvältä ja merkitsee kun saa sellasta tilanteen huomioivaa palvelua, kun tuolla koneistossa tuntuu että on kuin onkin ihminen. ja siellä on myös oikeita ihmisiä töissä... hiis. <3

eli pääsen kuin pääsenkin 7 vkon tauon jälkeen raskauden normiseurantaan. sen sijaan että tauko olisi venynyt 11 viikkoon. hienoa.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti