lauantai 9. toukokuuta 2009

raskaus = totta


eilen koin elämäni yllärin.
olin niskaturvotusultrassa, ja siellähän oikeasti oli sikiö! siis elävä, sätkivä, mamalle vilkuttava pikkunen.

uskomatonta miten hölmö sitä saattaa ajatuksineen olla. en siis vaan ole uskonut tähän raskauteen ollenkaan. siis siihen mahdollisuuteen että mulle tämä onni suotaisiin, vielä kerran. ultran jälkeen itkin ilosta, ja hoin moneen kertaan että mä todella olen raskaana. mä olen raskaana, mun mahassa kasvaa vauva, raskaana, raskaana...

pikkusella oli kädet, jalat, varpaat ja sisäelimet niinkuin olla pitää. mun mahaan on ilmaantunut yksi huomattava musta karva, ja se saikin mut kysymään kätilöltä josko sukupuoli näkyy. ei näy, ei voi sanoa, ja jos sanoo, en saa kertoa kelleen... mutta pienet vehkeet saattais jalkovälissä olla... rutun 12vkon ultrassa kätilö sanoin ainakin kymmnen kertaa kuinka "kaunis" sikiö meillä onkaan. ja tyttöhän sieltä tuli. (en nyt viälä käy värjäämään pinkkejä vaatteita ruskeiksi, vasta rakenneultran jälkeen. ja koska tää tod. näk. on mun viimonen raskaus, ajattelin maksaa itselleni hupia myös 4D ultrasta. sitten sen ainakin näkee mihin toimenpiteitiin sitä on vauvanvaatekerran kanssa ryhdyttävä...nimiasia pitää ottaa harkintaan. tytölle mulla oli mielessä nimi valmiina, pojalle hakusessa. voihan tämä vielä paljastua jekuksi, mutta eilen taas selailin raamattua mistä tyttöjenkin nimet ovat tulleet.)

tämä tyyppi, greippi, oli viikkoihin nähden iso. pari lisäpäivää tuli arvion päälle. laskettua aikaa ei voi kuitenkaan oikein aikaistaa, koska inseminaatiota aiemmin ei ole hedelmöitys voinut tapahtua. hauskaa on, että rutun inssipvä oli täsmälleen sama kuin tällä. 27.2. lasketut ajat siit huolimatta heittää kolmella pvällä. 21.11. on tällä, 19.11. oli rutulla.

tyyppi oli muutenkin vilkas. sai pitkään ihmetellä tyyppiä ruudulla kun sätkintä ja potkinta oli sitä luokkaa ettei saanut mittaa otettua. tosi hyvät liikkeet kätilön mielestä. Ojentelua, koukkuunvetoa ja hikkailuja. Hienosti näkyi myös lapsivedenjuontia siellä tapahtuvan :) voi taivas!

nyt sitten vaan raskaudesta nauttimaan. totta kun se tuntuu olevan...

2 kommenttia:

  1. Löysin tieni tänne blogs.fi:n kautta, kivaa kuulla sinusta ja greipistä! :) Nautihan ihmeessä, ja kaikkea hyvää sinne! :)

    -AnDragon

    VastaaPoista
  2. kiitos että vaivauduit paikalle, ja kommentoimaan! hyvää kevättä myös sulle!

    VastaaPoista