maanantai 23. heinäkuuta 2012

sokka irti!

...koska horatio ilmaantui taas optimistille puskista, sain mennä serkkuni häihin keskenäni.
mielettömät häät, silti.
mä aloin pillittää jo kun serkku sedän käsipuolessa asteli kirkon käytävälle häämarssin kajahdellessa mahtavasti taustalla. morsian oli taivaallisen ihana, ja sulhanen komea. molemmat itkeä tihutteli kirkossa, ja ne näyttivät silti niin onnellisilta. me suvun itkijänaiset kyynelehdittiin kuorossa siellä penkeissä.
älli ja tälli käyttäytyi kirkossa asiallisesti. esikko oli niin nättinä.  aurinkokin näyttäytyi just kun pari suuteli alttarilla. täydellistä. rhcp:n zephyr-song uruilla soitettuna kuulosti hein uloskävellessä aivan henkeäsalpaavan hyvältä.
ihanaa.

juhlat itsessään oli myös vaan ihanat, ihanat, ihanat. mä en osaa edes sanoin kuvailla miltä siellä tuntui olla. sukulaiset ympärillä, juhlistamassa paria, josta rakkaus loisti kilometrien päähän.

mein pöytään oli jätetty paparazzikamera, jolla piti kuvata tietyt tehtävät. "kuvaa faijas" oli helppo, "seurueen kovaäänisin" vaati arpomista mun ja a-sedän välillä. sulhasen irvistys oli helppo nakki, samoin morsian leijuu sormuksella, ja sokka irti- kuvat. ukki nauratti poikaa partajutuilla, poika kiitti noutamalla ukille noutopöydästä kaljaa. mutsi liiotteli lasten kakkuannosten kanssa. me bingottiin, voitot tuli kaikki mein pöytään. bambam harjoitteli syömään veitsellä ja haarukalla. rutun paikkakortissa luki reteesti "putte". me uhkailtiin mafiatyyliin sulhasta. faija tanssitti mua. ja mä vaadin kameran takaa mutsia ja faijaa pussaamaan ja ikuistin tilanteen filmille. pikkuserkukset riekku keskenään, mun ihanat teinilapsenvahtit hoiti himpuloita, kun ne ei olleet mutsin ja faijan seuroissa. L kävi hakemassa lapset. ja systerin kanssa toimitettiin faija himaan taksilla kun siltä loppu turnauskestävyys. sitten me vallotettiin systerin kanssa baaritiski. hölistiin porukassa hömppää. tanssittin. ja g-täti enneunista totta tanssimalla pöydillä. sanoin teini-ikäselle kummipojalle että sen pitää mua tanssittaa kun avecini ei päässyt häihin. jätkä läks lipettiin usain boltin vauhdilla. palatakseen juuri ennen kotiinlähtöä. "nooo, voin mä tanssia sun kans." se sanoi nolona. sit me yks biisi vedettiin. ihana teiniangsti!

häät oli aivan mun serkun ja sen miehen näköset. kauniit, rennot, liikuttavat. *
iso kiitos rakkauden juhlasta, rakkaille ihmisilleni.

*ekstrapropsit sulhasen isälle puheesta, siinä kun iso mies puhuu tunteella ja itkee, kuunteli koko sali aivan hiljaa, itkua tiristellen.



Ei kommentteja:

Lähetä kommentti