sunnuntai 31. tammikuuta 2010

mami*loma

huomenna alkaa murulla loma. sillä on normaaliin työnkiertoon liittyvä vapaaviikko, terästettynä viikon lomalla - yhteensä kaksi viikkoa kotiaikaa siis. koska mein suhdetta ei ole rekisteröity virallisiin mappeihin ennen lapsen syntymää, eí puolisollani ole oikeutta vanhempainvapaisiin. nyt sillä on kuitenkin mahdollisuus viettää laatuaikaa perheen kanssa kokonaiset kaksi viikkoa, ilman että vuorotyö sotkee kuvioita. varsinaista mami*lomaa hälle siis.

ainakin mulle kiva! on aikaa tehdä vaikka ja mitä. mulla on suunnitelmissa retkiluistelua, remonttia, kampaaja, leffoja, hyvää ruokaa, sukulointia, aikaa kaksin.... mitähän muru on miettinyt tekevänsä? ei olla juuri siitä puhuttu, on "se aika työnkiertoa"... ;)

mä aloin jo yksin elellessä tottua siihen että saan olla itsekseen. nyt vuorotyöläisen kanssa seurustellessa ja asustellessa mulle on jäänyt sopiva määrä vapautta, ja sitä ihanaa parisuhdetta. yksinhuoltajuutta ja perhettä. balanssi on hyvä, ja sopii mulle.

murun töiden epämääräinen rytmi sallii meille myös mukavia vapauksia, varsinkin nyt kun mä olen lomalla.... tai kun olen ollut jo pidemmän tovin. vapaa-aika kahden, kun "tavalliset ihmiset" on duunissa, tuntuu synniltä. varsinkin jos se vapaa-aika käytetään kylpien, leffoja katsellen, ruokaa tehden, pussaillen... ällöttävän ihanaa! näitä kuukausia ei vissiin monia elämässä satu olemaan, joten ilo on otettu (ja otetaan todella) irti näistä villeistä ajoista.

* sateekaariperheissä joutuu usein miettimään mikä se "roolinimi" lasten suussa tulis olemaan. meillä ruttunaama otti oikeuden omiin käsiinsä, ja alkoi sanomaan murua mamiksi. olkoon niin. ei ehkä olemukseltaan ihan mamia muistuta, mutta kivintä siinä on juuri ehkä se ironia. nyt mä mamittelen murua sujuvasti pojallekin. ja ihan pottuillakseni hankin murulle hihattoman butch-paidan jossa on viehkeä "mami"-printti! se on niin hyvä!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti