torstai 12. huhtikuuta 2012

ruokapöytä

mua alko jo vähän kaduttaa että dyykkasin kaks vanhaa ovea roskiksesta taannoin. kaks hienoa 50-luvun täyspuista ovea.
mä olin aatellut tehdä niistä ruokapöydän. mutta mietin tuleeko siitä vähän leimi..?
koko on about just passeli 50+50 x 180cm mein poppoolle, mutta että ovet pöytänä....

pääsiäisenä otin himpulat apulaisiksi ja raahauduin kellariin katsomaan ovia sillä silmällä.
irrotin lukkopesät, ja toiset saranat. liitin ovet yhteen keskeltä yksillä saranoilla  ja avasin komeuden lattialle.

wowtsikiwowow!!!
se on ihan megahieno kokonaisuus!
vähän pienet viisteet ulkoreunoilla ja saranoiden selät näkyy pöydän keskiössä. hienot avaimenreiät jätin näkösälle, vaikka mietin niiden paklaamista.

nyt pitäis komeus vielä hioa, nostaa pukkijaloille, ja sitten uudessa kodissa maalata.
taas ongelmana vaan, musta vai valkoinen?


4 kommenttia:

  1. Olen miettinyt itse samanlaista projektia. Olisko mitenkään mahdollista saada kuvia? Heti lähti ajatus laukkaamaan, että jos laittaa saranan keskelle niin saisko siitä jonkunlaisen taittamalla puoli pöytää piiloon tyylisen ratkaisun..

    VastaaPoista
  2. hei! mieluusti laitan kuvia kun saan vaan otettua. :) riippuu vissiin miten ne saranat laittaa, meillä ainakin saa ne nyt myös länään eli puolikkaaksi, mutta pukkijalkojen on oltava kokoleveät ettei pöydästä tule kiikkerää...
    se pöytä on nyt ihana haalea oranssi, takapuolelta harmaa. aloin ihan funtsimaan olisko savunharmaa sittenkin paras väri siihen... ans kattoa mitä perhe sanoo!

    meillä muuten olohuoneen pöytä tulee kanssa ovesta. mulla on yks sängynpäätynäkin palvellut vanha ovi, johon laitetaan alle hirrenpalat jaloiksi...

    VastaaPoista
  3. Mistä hankit pukkijalat? Kiinnitätkö ovea mitenkään niihin vai luotatko että on tarpeeksi painava? Voi minkä teit, kohta mä olen repimässä ovia jonkun kotoa vielä :D

    t. tuo ensimmäinen kommentoija

    VastaaPoista
  4. ikeassa on pukkijalkoja. nyt myös mustana. (mustana!!!) toisaalta houkuttais tehdä jalat ihan pöllipuusta. jos pöytä vaikuttaa huteralta vähääkään, niin väkerrän alle sokkelin tukemaan systeemiä, jonka vielä pönkkään sit pukkijalkoihin kiinni.

    pitää meinaan pöydän pysyä tukevasti paikoillaan mein perheessä, koska esim. tuo 40kg jööti joka tossa sivupalkissa pällistelee, tunkee usein pöydän alle/alta, niin ei saa koirasta lättyä olla vaarassa tulla mun keksintöjen kanssa ;)

    VastaaPoista