perjantai 30. lokakuuta 2009

37 vkolla, ihan pian

kaksi tuntia niin alkaa se mun 37 raskausviikko. ja selvisin tulematta hulluksi. mitään ei olisi siis saanut rehkiä tuossa 33-36 raskausvkoilla, mutta minkäs teet kun on perhe pyöritettävänä.

musta tuntuu että olen tehnyt asioita niinkun maltilla ja harkiten, mutta koirien lenkitystä lukuunottamatta en ole oikeen perustehtäviäni muille jaellut. imuroitu on, ja kontilleen lattioita pesty, pyykit on hoidettu, kaupassa käyty ja ruttunaamaa hoidettu, sairaana ja terveenä. joitakin kauppareissuja esim. ostosparatiisiin olen normaalin jalkapatikan sijaan mennyt bussilla.

tänään viuhdoin sitten 4 koiralenkkiä, joista 3 vaunujen kanssa. yritin vähän antaa murulle rauhaa tehdä muuttoa, ja hoitaa nämä kotinaisasiat.

no lenkkiminen tuntuu kyllä - nyt ei enää vihlota alakertaa sukkapuikolla, vaan käytellään isompaa viiltelijää. ihan ääneen kiljaisin kun ensimmäinen viilto tuli, ja nyt on tasaisesti viillellyt pitkin iltaa. sen lisäksi häpyliitos natisee ja alavatsaa vihloo, ja supisteluja on. saa nähdä mitä tämäkin sitten tarkoittaa... maksetaanko vaan kalavelkoja kirpeästä säästä ja lenkkiluvasta intoutuneelle odottajalle? vai kypsytelläänkö paikkoja kohti kivaa ja pian alkavaa synnytystä? jos muuten muistat jotaki enteileviä oireita ennen synnytystä, heitähän kommentilla. kiinnostaisi just nyt kovasti... mulla oireina ärtymystä ja tätä viiltelyä toistaiseksi, ja suppareita tietty. ja vauva liikkuu tosi kovin. ja potkii ihan hirvittävän kovia potkuja. ja joka potkulla pää "hierasee" tonne kohdunsuulle niin että kipeetä tekee.

vauvan selkä on muuten nyt kohti mun vasenta kylkeä, mikä olis optimaalinen asento kai synnytyksen alkuun, koska siitä kiertyminen alas ja ulos olis lyhyin ja kivin reitti maailmaan, sanoo bebesin synnytysinfo. että hyvin kontattu, mama.

p.s. jesper juniorin puolenhinnan päiviltä löysin vauvalle täyshintaista tuttaa. (50v. mallistoa.) vitsi niin mun näköisiä (ja samalla mun lastennäköisiä) vaatteita! huomenna aamusta ehkä muutaman kuvankin liitän, kun luonnonvaloa saa taas ikkunoista taloon.

3 kommenttia:

  1. Taitaa kaikilla tulla niin erilailla toi synnärille lähtö että vaikea sitä on arvioida! Mulla kakkosesta ei tullu mitään "ensi" oireita! Vaan kun supistukset alko se oli sitten menoa! Esikoisesta mulla tuli edellisenä ilta "sähköiskuja" tonne alapäähän tai niiltä ne tuntu ja sit yöllä lähdettiin lapsivesi meni! :) Ekaa synnytin 12,5 h ja toista 10,5 h! tsempiä synnytykseen! :) Voi kun ittekin vielä joskus sais sen ihanuuden kokea kun vauvan syntymän jälkeen syliinsä saa! :) Siinä on sitä jotakin taikaa! :)

    VastaaPoista
  2. mua just tollai sähköiskuttaa. ja menkkamaiset kivut yltyy. ja yöllä särki lonkat. voi olla että ikä ei tule yksin tietty, ettei tällä ole synnytyksen kanssa mitään tekoa :)

    toisaalta mulle on aivan sama koska se lähtö synnärille tulee, kunhan tulee. vaikka malttamaton olisin vauvaa näkemään, niin kyllä tästä raskaudesta luopuminen ottaa koville... tää on ollut ihanaa aikaa.

    taikaa odotellessa... :*)

    VastaaPoista
  3. Hih, niin se ikä! :) No mä olin 29 v. kun kuopuksen synnytin ja 27 v. tuli esikoinen! :) No nyt liki 31 v. alkaa ikä tuomaan mukanaan joitain pikku-juttuja mut en mä viel alle kolmekympisenä mitään huomannu! :) Joten uskoisin että noi sun "vaivat" liittyy siihen synnytykseen! :)

    VastaaPoista