keskiviikko 21. lokakuuta 2009

nimispekasailua

oli aika järkyttävää siinä mielessä kuulla odottavansa poikaa, koska mitään nimeä ei ollut mielessä. lähelläkään.

tyttöjen nimet on raamatusta, ja seuraavallekin tytölle olis ollut yks valmis rimpsu takataskussa. nimet jotka rimmaa 1.) ruttunaaman kanssa. 2.) raamatusta samaa linjaa kun molemmilla sisaruksilla. 3.) väännös ukkini nimestä. (voi se on musta NIIN kaunis yhdistelmä että se säilyy mielessä seuraavaa ajatellen ;) tai lastenlapsia...)

mutta poika! mikä sille nimeksi?
kaksi mun ikusuoskaria; Amos ja Isak on mein "piireissä" käytetty, joten ne ei enää mulle iske. sääli. kauniita nimiä molemmat.

yksi pvä tuli sitten vaan ihan puskista hammaspesulla että: TÄÄHÄN SE ON! olen makustellut nimeä muutamalle ihmiselle, ja ne on siitä kyllä tykänneet. yhtä ehkä lukuunottamatta. mutta järjestyksessä on mietittävää vielä. tai sen jälkeen kun olen ehdotusta esitellyt, olen vaihtanut vielä järjestystäkin. ja keskimmäinen mahdollinen nimi vielä mietityttää. vaihtoehtoja on kaksi.
a) edesmenneen ukkini nimi.
b) melkein sama nimi kuin murulla. (tästä olen tykännyt jo pitkään, ja alkuun tuli kriisi, kun ajattelin ettei sitä voi nyt käyttää. mutta miksei?)

no jaa. ehkä vauva näyttääkin sitten ihan erkiltä, ja saa nimen sen mukaan. tytöillä tosin mun ykkösajatus on tullut sitten nimeksi kuitenkin.

p.s. ruttunaaman tokanimestä isäni huuti ettei sellasta mein sukuun tule, mutta tuli. ja kun esittelin kaksi vaihtoehtoa pojan nimestä äidilleni, näytti se surkeeta naamaa ja sanoi raamatusta löytyvän MYÖS kauniita nimiä. esitellen danielin ja benjaminin. siinähän totuttelevat sitten taas mun oikkuihin. (mutta niihin aletaan olemaan jo kai totuttu... ;) )

miettimiäni nimiä oli annettu väestörekisterikeskuksen mukaan viimevuonna 0-23-47. vaikka ei kyse ole mistään spesiaalista, eikä ridgestä eikä muista mun korvaan erikoisista nimistä. hmmmm... jätetään asia mietintämyssyyn. luultavasti asia on kuitenkin niin pihvi että viestiä synnäriltä lähtee jo nimen kanssa, jos kaikki sujuu ok. mä inhoan nimenpanttaajia!

3 kommenttia:

  1. Onhan kaikki hyvin... ?

    VastaaPoista
  2. voi kiitos kysymästä! :*) kaikki hyvin. meinasitko muutaman päivän hiljaisuutta, vai oonko mä alkanut kirjoittamaan sekavia? ;)

    VastaaPoista
  3. Olit niin hiljainen että ajattelin että joko olet synnyttämässä :)

    VastaaPoista