torstai 29. lokakuuta 2009

neuvolassa

olin tänään neuvolassa. ehkä vikaa kertaa raskausaikana, ehkä en :)

- rr 123/79 eli kohollaan mun normaaleista arvoista. toisaalta en ihmettele kun oon ollut niin hermona ton ruttunaaman sairastamisen kanssa.
- painoa 500g/vko, mutta pistän aika paljon talvivermeiden piikkiin. kokonaispainoa tullu vajaa kymppi. en valita.
- sydänäänet ja liikkeet ok.
- sf mitta 32cm, eli hieman käyrien alapuolella, niinkun koko ajan on mennyt. ruttunaamasta lakimitta oli tuo 32 näillävkoilla, ja seuraavassa se oli pudonnut, ja mun paino kanssa. oikeen jännättää meneekö samaa rataa vaiko eikö...
- painoarvio oli 2600g ja sanoi tosi pieneksi. siis en ihan ymmärtänyt olikse niinko oletettu syntymäpaino, vai nykynen? sillä 2600g on tässävaiheessa musta ihan normi raskausviikkoihin nähden... mutta se niin monesti sanoi että tositosi pieni poikanen. ja siltä se omaan käteenki tuntuu.
- pää on alhaalla mutta ei kiinnittynyt.

kiristelee ja viiltelee välillä kovin, ja painetta on häpyliitoksessa. odotusta eessä ehkä se 2 vkoa jos mun uneen on luotto, 5 vkoa jos mennään yli ja tappiin asti.

mä olen joka aamu yhtä yllättynyt ja ilonen siitä että mä oikeesti taijan saada vauvan. elävän, tuoksuvan, lämpösen ihanuuden. upeeta!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti