keskiviikko 2. kesäkuuta 2010

oodi esikoiselle

mä en juurikaan esikoisesta kirjota. se tuntuu niin henkilökohtaiselta, ja jos se löytäis tänne (samaa konetta kun käytellään) en tiedä miten se suhtautuis jos täällä siitä hölötän. ja pienempien kanssa tapahtuneet jutut on enemmän uni-kakka-hassujuttu-sarjaa. esikoisen kanssa käydyt asiat vähän sama jos kirjottaisin jonkun mun ystävän henkilökohtaisia juttuja, että olipas riitta hassu kun teki niin ja näin.

en ole oikein löytänyt minkäänlaista näkökulmaa miten voisin sen sattumuksia kirjotella, ainakaan tälläseen julkisempaan päiväkirjaan.

onhan se aika pöhelö kaikessa teiniydessään. tänään se ensin soitti hädissään että on unohtanut hammaslääkärin, jo ties monetta kertaa. sitten se lähti vauhdilla treeneihin ja soitti sieltä ettei niitä tänään ollutkaan. ja laittoi perään viestin "mamma, mun päivä ei tainnu mennä tänää oikei pulkkaan..." no ei tainnu.
vähän höselöhän se on aina ollut.

mutta muuten mulla ei ole siitä mitään muuta kun kaunista sanottavaa.

se on tosi lojaali ja aina mun puolella.
reipas ja hoitaa sovitut asiat kun niistä muistutellaan.
se lukee mua kun avointa kirjaa. näkee leukaperistä jos mulla kirraa, ja tarjoaa apua.
se kertoo mulle suht kaiken ja luottaa mun elämänviisauteen, mielipiteisiin ja auktoriteettiin.
tyhmintä mitä se on tehnyt on yks hajonnut ikkuna (700e), mutta sekin oli vahinko.
mä voin siihen aina luottaa, eikä tartte miettiä kenen kanssa se heiluu.
se on toistaseks rehti ja reipas urheilija, ja tuo kavereita mieluusti meille.
se esittelee uusimmat hitit ja styleimmät vaatteet, ja uskoo että ymmärrän ja tajuan niistä jotakin ;)
se myös arvostaa mun ja sen yhteistä aikaa, eikä ainakaan vielä häpeä hengailla mun kanss cityllä. se oikeen loukkantu kun nukahdin kesken meidän "oman" leffaillaan. lupasin että otetaan pian uusiksi... kun mä olen paremmassa jamassa. musta on tosi ihana että se arvostaa niin mun kanssa vietettyä aikaa.

se on ajattelevainen, koulussa pätevä ja kiinnostunut luonnonsuojelusta ja ihmisoikeuksista.
ja lukee hesaria aamuisin.
harjoittelee leipomista ja ruoanlaittoa.
ja on alkanut laittaa tukkaansa aamusin.

se oli kirjottanut mun äitienpäiväkorttiin että rakastaa mua eniten maailmassa. ja musta tuntui sitä lukiessa että mun sydän pakahtuu. se on paljon sanottu 13-vuotiaalta. ja niin mäkin sitä, todella

 mun esikoinen, maailman paras teini.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti