lauantai 14. toukokuuta 2011

omasuku, paras suku

"mamma. kerrotko niistä tuliaisista? lautasen pohja näkyy jo."

voi ruttunaama. se on syönyt tosi huonosti jo pitkään. sen koivet alkaa näyttää jo honteloilta. (vaikka se on maailman ihanin pullasorsalapsi ollut aina.) maanantaina soitan neuvolaan, ja varaan lääkäriajan. joku syy sen vatsakipuun pitää olla. yliherkkyyttä? mille? stressi?

ei muuten tullut ripaskaa mulle. (pienet juhlinnat siitä.) mulla oli hulvaton reissu. huolimatta siitä että stokiksen mertoverkko päätti kaatua just kun oltiin pimeässä maan alla. käskin siskoa kyttäämään takaikkunasta josko seuraavan junan etuvalot alkaa näkyä, niin otetaan spurtti vaunun etuosaan, ettei kuole kokonainen sukupolvi samalla kertaa. tosiaan, kaikki metrot seisoi usealla linjalla. ilman valoja ja ilmastointia siellä. ei pelkoa siis törmäyksestä, mutta olipa jännittävää. askarreltiin hyperventilaatiopussia yhdelle pelokkaalle serkulle, mut sit muistettiin että jollakulla oli rauhottavia lompakossa.

muuten reissu meni menneitä muistellen, nauraen, hyvin syöden ja viiniä siemaillen. ilokseni huomasin sen, että esprit myy 32 kokoisia naistenvaatteita. olis ollut vaikka mitä hienoa, mutta en langennut. tietääpähän mistä sitä vaatetta löytyy sitten kun ei enää ole näin matti kukkarossa.

ja mä olen kahdessa päivässä nauranut vuoden tarpeiksi. valehtelematta. meillä sukuvikana kun sattuu olemaan yhteinen (huono) huumorintaju. 

legendaarista!
tarinat mummista, suvun matriarkasta ja sen viisauksista:
- tiesittekö että jos joutuu tappamaan kyykäärmeen, se on tilsittävä pieniin osiin, poltettava, ja haudattavaa joka osa mikä jäljelle jää, niin eri kuoppiin? koska muuten se keskiyöllä kuroutuu kokoon, ja palaa entistä pelottavampana takaisin.
- hiuksia ei saa heittää tuulen mukaan. tulee pääkipua.
- ei saa irvistellä, koska jos tuuli kääntyy, jää naama vinoksi.
- kutittaa ei saa. venäjällä joku mies oli kysynyt vaimoltaan mikä saa hänet nauramaan, ja kun nainen oli vastannut "kutittaminen" oli mies käärinyt sen mattoon ja kutittanut vahingossa kuoliaaksi.

ettäs nää tiiätte. vahingossa ikäänkuin viisastuu tässä.

huoh. luulin pöllönä että pari lasia punkkua eilen on tehny mulle juukelis huonon olon täksikin päiväksi. harjoituksen puutetta, luulin. ni kah, mulla onkin kuumetila päällä. onneks pääsee ajoissa nukkumaan. mielelläni olisin ollut vähän hiishiis rakkauden kanssa, mutta rakkaus läksi yöksi duuniin.

lasi tuliaispunkkua ja pari palaa suklaata. huomenna oon taas kuosissa.

2 kommenttia:

  1. Moi! täällä yksi äänetön lukijasi. Sovitiko noita Esp vaatteita? Olen nimittäin ainakin mielessäni mieltänyt itseni samaan kokoluokkaan kanssasi ja ne kokoa 32 olevat, ainakin housut, jotka ovat normaalia mitoitusta, ovat ihan liian isoja, joten ikävä pilata ilosi, mutta....Esp, myy myös joskus jossain jopa kokoa 30 olevia housuja, ne sopii, niitä on vaan pirun vaikia saada :D

    PS. Rakastan kirjoitustyylisäsi.

    VastaaPoista
  2. heii! mä testasin muutamia mekkoja, mut koska en o ihan niin fiinejä mekkoihmisiä, nii jäi ostamatta. niissä 32 kokosissa mekoissa oli kyl himpun tilaa... hmh. mä niin innostuin. pitää vissiin mennä vaan esprit:ille sovitteleen kaikkea, ko noita kolmekakkosia ei moni putiikki sit myykään. enkä mä halua minneen pikkunaisten liikkeeseen mennä. olis kiva käyttää ihan halpaa tusinatavaravaatetta.

    p.s. kiitos kehusta, ne kelpaa aina! ;)

    VastaaPoista