torstai 17. toukokuuta 2012

rotia

nyt rotiin ämmä!
hitto mä lupasin etten toviin sano pojalle "odota vähän", vaan annan sen huomion hyvällä heti kun hän sitä tarvitsee.
nyt tää pakkailu, muuttelu, yh-arki on saanut mut palamaan odotavähään, ja kundi rankasee heti. sen kanssa on yhtä hullunmyllyä nää vapaapäivät.

varsinkin on hemmetin kiellettyä sanoa odota vähän, ja esim. pyykkiä laittaessa unohtaa koko saakelin pojan tärkeä asia siinä touhutessa. odota vähästä tulee odota iäti. paskamutsi.

miinukset mulle:
- minä tyhmä. pienellä huomion oikein suuntaamisella välttyis isolta pahalta, niin miks mä oon taas vikaraiteella?

plussat mulle:
- oon nyt joka päivä ottanut mukulat mukaan sapuskanlaittoon ja hyvin on menny. tuntevat itsensä tärkeäksi, eikä tarvi sitä odotavähää multa ja "huomiohuomioo!" pojalta siinä ruoanlaiton aikana.*

* mami pääsee reeneistä suoraan valmiiseen pöytään, ja lapset on onnesta soikeena kun saavat kertoa että ruoka on heidän tekemäänsä. ja mamin kiitos hyvästä ruoasta on maailman isoin kiitos.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti