tiistai 18. toukokuuta 2010

kräks poks pum

...jotain tuohon suuntaan muru poikulille elämöi.

tänään tuollanen olo oli mulla heti aamusta. hemmetin horatio. saamari että voikin toisen typerä käytös ja horatiomaisuus kiristää pinnaa. oon ollut jo kaksi päivää kun persuksiin ammuttu eläin, ja sain sanaisen arkkuni vihdoin avattua.

plussapisteitä annan itselleni itsetuntemuksesta. haistelen muutaman tovin omia fiiliksiäni, ennen kun naamani avaan. se on aika tehokasta, koska jos siinä synkimmässä fiiliksessäni käyn avautumaan, alkaa v***ujen ohella lennellä myös irtaimisto, ja asian ymmärrettävästi julki saattaaminen jää meuhkaamisen varjoon. eipä ollut nättiä asiaa tänään, ja huomaan että samat aiheet parisuhdetta hiertää kerrasta toiseen. pökköä pesään pistää vielä murun väsymys ja lievät kommunikointiongelmat mein välillä. nyt on ilma mein välistä taas puhdas.

mulla ja mun yhdellä sarjadeittaaja kaverilla on vähän eri kuvat parisuhteesta. se (ja kuulemma ihmisuhdeosaaja tony dunderfelt) väittää että kun saa toisesta haluamansa, niin suhde väljähtyy ja intohimo kuolee. mua todella alkoi korpeemaan kuva, että parisuhteessa ollaan vaan siksi että siitä saa itselleen jotakin "asioita". tai tuossa ajatelmassa musta haiskahtaa se ajatus että ihmissuhteetkin on käyttötavaraa, ja mikään ei ole aitoa. voi plää-ääh sanoo romantikko minussa.

ainakin omassa suhteessani nämä neljännesvuosittais(riita)katsaukset on tulleet hyvään saumaan. pienen sanailun jälkeen näkee toisen taas uudessa valossa, ja on mahkut ihastua uudelleen. suhde pysyy hyvin mehukkaana, vuodesta (ainakin yhdestä vuodesta) toiseen ;)

3 kommenttia:

  1. Musta parisuhteessa pitää välil vähän "puhdistaa ilmaa" Tekee hyvää suhteelle ja on musta täysin normaalia! Vaikka joku saattaa olla eri mieltäkin..

    VastaaPoista
  2. Rakkausvalmentajalta papukaijamerkkejä.

    VastaaPoista
  3. tuntuu että kun kaksi ihmistä katselee asiaa eri silmien läpi, tulee väistämättäkin väärinkäsityksiä. pakko niistä on joskus puhua, ja ainakaan mä en osaa aina olla tosi rakentava ja positiivinen. mutta mukautuva ja fiksu aikuinen musta on kuitenkin lopulta kuoriutunut.

    ja mulla on muuten joku outo fiksaatio hankaliin ihmisiin, kun toisesta on vähän vastusta, alkaa mun sydän väpättää ihan uudella tavalla.

    tahallaan ja jännityksen vuoksi riidan haastaminen taas ei kuulu hyvään ihmissuhteeseen. hyvään ihmissuhteeseen kuuluu kyllä huomata ne ongelmanpaikat, ja osata joustaa myös kompromisseihin. sanon mä.

    VastaaPoista