sunnuntai 15. marraskuuta 2009

14.11. eli rv 39

14.11. oli se mun aikaa sitten näkemän uneni ilmoittama pojan syntymäpäivä. todennäköisesti joku poika on maailmansa eilen ensimmäistä kertaa nähnyt, mutta ei mun. tämä rauhallisena köllii tuolla mahassa.

spuistelut on lieventyneet, eikä viiltelyä alakerrassakaan tunnu. semmosta keuhkoja ahtaavaa puristelua on toisinaan, ja ne näytti supistuksilta kättärin supistuskäyrällä silloin torstaina, mutta en kyllä edellisiin synnytyksiin tuota tuntemusta osaa mitenkään yhdistää.

monet on lohduttaneet että synnyys alkaa sitten yhtäkkiä. juupajuu. mun tsägällä yhtäkkiä joulukuussa sitten. ei sillä etten malttais odottaa. ollaanhan jo siinä pisteessä että todennäkösyys sille että poika tulee ulos 3vkon sisällä on lähemmä 100%. mutta kuitenkin se synnytys on sellanen ajatus tuossa mielenpäällä johon en kovin mieluusti ajatuksellakaan paneudu. ei voi tietää mitkä kauhut, ilot tai kivut se sessio tuo tullessaan. vaikka kokemusta on, ja ehkä juuri siitä syystä on sellaset realiteetit mielessä että tietää kyllä mihin on menossa. ja siksi haluisin sen synnytksen suoritetuksi mahdollisimman pian. kiitos.

on hullua miten tuon ruttunaaman synnytys on samaan aikaan mun mielessä kauniina ja rankkana kokemuksena. mä olen aivan varma että siinä vaiheessa kun ekat synnytystuskat tästä poikasesta alkaa mun persiissä poltella, se ruttunaaman synnytyksen kauneus-osio tuntuu kaukaselta harhakuvalta. hyvin kaukaselta harhakuvalta.

mulle on kyllä terveydenhuoltohenkilökunnan osalta luvattu ruttunaaman synnyttelyä helpompi setti, mutta saa nähdä millä ne hoitaa asian helpommaksi mun puolelta. tuskin millään.

no, en ole menossa soitellen sotaan, tiedän liiankin hyvin mihin olen ryhtynyt... tosin enenevässä määrin tuntuu etten ole menossa minnekään. hyvään toviin. laskeskelin tässä että tyttöt on syntyneet kakkosella alkavana päivänä, ja keskiviikkona molemmat. eli se olis mun laskujen mukaan ke 25.11. kun pääsee kärvistelemään. mutta kuten hyvin tiedämme, tämä vauva on yksilö, eikä kukaan tiedä mikä synnytyksen käynnistää,(*) joten voimme vaan innolla (ja kammolla) odotella tulevia käänteitä ihan tässä seesteisessä ja tasaisessa mielentilassa jota tämä sekava kirjoituskin varmasti hyvin kuvailee...

(*) vähän kaikkea on kokeiltu siihen että synnytystuntemuksia alkais tulemaan. tuloksetta suoritettu:
- mattojen tamppausta
- koiran lenkitystä
- lattioiden pesua kontalleen
- seksiä
- saunaa
- 3 vuotiaan ruttunaaman "turhaa" nostelua...

eli, seuraavat 3 viikkoa mä istun tässä sohvannurkassa tekemättä mitään, ja odotan :)

p.s. paitsi uudinverhon jos saan poikasen sänkyyn taiottua, niin sithän se voiskin vaikka syntyä. kun olis paikka missä nukustella.

p.s.II. kysyin vielä ruttunaamalta minä päivänä hän Suurena Näkijänä olettaa veljensä saapuvan ilahduttamaan mein eloa. vastaukset olivat hänen oma synttäripäivänsä 29.11. taikka maanantai 23.11. katotaan osuuko nämä! :D

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti