lauantai 21. marraskuuta 2009

siis jos mä en olis tällänen nokkela csi-tutkija, ja siihen päälle tosi utelias, niin mulla olisi monta murhettä vähemmän. mitä sitä ihminen luonteelleen voi? utelias mikä utelias, ja siitä sitten maksellaan moraalisia tuskia. ehkä.

no aluksi: eilen sain lisäinfoa mun siittiöasioita, ja mr unknown onkin käynyt tallentamassa vähän lisää osakkeita (hyvä mulle), jotka mä voin nyt siirtää turvaan jonnekin ulkomaille, mutta minne? talletus tanskapankissa maksaa hurjasti, ja sielläkin limittinä 3 vuoden talletus... monimutkasia kuvioita. moraalista ongelmaa tää ei mulle aiheuta, "lisääntymismielenrauhasta" ja "mäolenvielänuorimielenrauhasta" on päätetty maksaa nyt sitten pyydetty hinta. ja simppoja talletetaan "hullujatuleviavuosia" varten ulkomaille. hankkeen suunnittelu on suht keskeneräinen vielä, toteutukseen päästään kun saadaan tämä pulla pois uunista.

toiseksi: sain tietooni asian, jonka kautta sain tietooni asian, jonka kautta klikkasin kerran liian pitkälle eräällä saitilla. tai löysin pienen nippelin josta aukesi mulle uusi maailma. mä olin niin hämmästynyt ja järkyttynytkin. mr unknown oli jättänyt itsestään vapaaehtosta infoa, jonka tietysti löydettyäni luin ja tallensinkin.

tyyppi pitää vihreästä väristä, pizzasta ja punkusta! ja kuuntelee rock-musiikkia. (täähän on ihan match made in heaven ;) ) järkyttynein mä olin tiedosta että tyypillä on suora tukka. SUORA?! nuo maailman kauneimmat kiharat tuolla ruttunaamalla onkin siis peritty multa!? ei ole todellista... ja tyyppi on tiedemies, selittää miksi mun tekijäaivot on toisinaan hämmentyneet ruttunaaman logiikan edessä.

moraalinen probleemi tuli ja yöunet meni vaan siitä syystä että pohdin mitä mä lapsille tästä ikinä kerron? yön yli nukuttuani päätin että kysyttäessä kaiken mahdollisen. (sitten kun siis ovat isompia.) rehellisyys siis mein perheessä ja mun moraalinäkemyksessä ennen kaikkea. itse olen tämän tavan valinnut perheeni tehdä, ja vastuuni mä siitä kannan.

2 kommenttia:

  1. No huisia ja huikeeta, monella tapaa!

    Kommentoin nyt ihan täysin maallikkona, kun en tiedä miltä oikeesti tuntuu, mut...Onneks on kuitenkin niin, että nuo asiat hlö on halunnut vapaaehtoisesti kertoa. Sillonhan niiden tarkoitus on tulla jossain vaiheessa lapsen itsensä tietoon - jos ne nyt ei sitten tule just täsmälleen sillä samalla minuutilla kuin ne olisivat tulleet ilman sun csi-kykyjä, niin on kuitenkin aika pikkuseikka sen rinnalla, että tyypinhän ei kai olis ollut pakko kertoa mitään. Eli jos oisit urkkinut jotain sellaista, minkä ei koskaan olis tarkoituskaan tulla missään tilanteessa tietoon, tilannetta joutus ehkä pyörittämään enempi omantunnonkin kannalta.

    On kai kuitenkin jokaiselle järjelliselle ihmiselle ymmärrettävää, että omista lapsista janoaa tietoa. Ja kun tällaisessa tapauksessa tavallaan 30% (jos laskee et 1/3 per vanhemman perimä ja 30% ympäristön vaikutus, mikä on vaan yleistys) jää pimentoon, niin totta kai se kiinnostaa.

    Sitä paitsi, aika kivoja asioita tyyppi oli itsestään kertonut. Ei paha :D

    Huikee tilanne myös simppojen kans. Varmaan tosi loistavaa, jos hinnakkaastikin saa pikkuisen lisäaikaa ja -mahdollisuuksia kuin et ois pakkotilanne toimia jo kesällä. Sais tuo ykskin "pulla" olla rauhassa se keskipiste-pulla. Mut karua olis joutua päättämään, ettei koskaan enää, jos kuitenkin on tunne, että vielä saattaa lapsia toivoa.

    R

    VastaaPoista
  2. niin, nimenomaan. itselle vaan karu tunne kun on 4 vuotta elänyt sen asian kanssa että tietää ikinä saa hiukset, silmät, pituuden ja painon, ja sit yllättäen siellä on mummojen elinikiä ja pituuksia myöten kaikkea mahdollista. 7 sivua. ehkä just itselle sellanen jysäyttäjä ja pysäyttäjä. mutta lapsille varmaan kivaa joskus teininä mietiskellä asioita. just saada tietoonsa niitä mitä se luovuttaja on itse halunnut kertoa.

    ja siis simppojen suhteen asia on selvä. mä en niin välitä rahasta, ja mieluusti satsaan siihen että joskus jos vielä tuntuu, niin olis mahdollisuus saada lapsia. tai lapsiin menevää rahaa en muutenkaan osaa oikein ajatella minään "kuluna"... nyt tuntuu että ainoa oikea malli perhesuunnittelussa on joskus jatkaa valitsemallaan tiellä, että olisivat pienimmät biologisia sisaruksia, jos siihen kerran on mahdollisuus.

    ja just niin että pikkupullalla on mahdollisuus olla se vauva talossa aikansa...

    adoptiosta ja sijaisvanhemmuudesta on puhuttu meillä kanssa ajatustasolla, mutta aikaahan on miettiä, mähän olen vielä nuori! ;)

    VastaaPoista