sunnuntai 8. marraskuuta 2009

rakkautta on

tänään on vuosi täynnä mein ensimmäisestä suudelmasta. tai siitä "virallisesta". ja tänään vietetään mein virallista vuosipäivää. tässä taas pieni lista asioista missä mä näen rakkautta täällä:
- pienistä lapuista ympäri asuntoa. niissä voi olla pieni info tehtävistä/tehdyistä hommista, tai vaan huomio jostain, ja rakkaudentunnustus.
- siitä että toinen tuo välillä kotiin pullon vichyä. koska juon liian vähän. tai sitä vichyä jossa on kalsiumia, koska on kuullut mun puhuvan siitä että saan kalsiumia kai liian vähän.
- se että toinen toivoo vilpittömästi mun onnistuvan elämässä, ja saavuttavan mulle tärkeitä asioita ja askelia. ja on mukana niissä auttamalla ja kannustamalla kaikin tavoin. (mm. vauva, vakivirka yms...)
- kyselee silkasta mielenkiinnosta mun tuntemuksia, niin fyysisiä kuin henkisiäkin, ja myös muistaa tarkkaan mistä on puhuttu. JA saattaa palata asiaan vielä myöhemminkin.
- antaa mun olla omissa oloissani kun tarvitsen, ja antaa mun olla lähellä kun tarvitsen.
- ei hermostu vaikka mä olisin hermostunut. tulee jopa korjaamaan mun suutuspäissäni paiskomat tavarat, ilman suurempaa draamaa. ei suutu vaikka mä olisin suuttunut.
- pitää mun temperamenttiä enemmän kiinnostavana kuin rasitteena.
- on huolissaan musta ja vauvasta, mutta rauhottelee kun huolehdin itse liikoja.
- sanoo mulle että rakastaa kun siltä tuntuu. sanoo niin myös lapsille.
- tutustuu mielellään munkin ystäviin, ja viettää aikaa mun sukulaisten kanssa ilman ongelmia tai sellasta vaivaantuneisuutta.
- esittelee mut omille sukulaisilleen, ja selkeesti musta on puhuttu jo lyhyen tuttavuuden jälkeen.
- suukottelee, silittelee, nuuskuttaa, sanoo kauniita asioita. jokapäivä.
- pitelee koholla mun itsetuntoa kun se meinaa tässä mun ollessani paksuimmillani brakata. mutta ei sorru ylilyönteihin ja liioitteluun.
- antaa mun piirtää seinään, kuunnella kamalaa musiikkia ja katsella "tylsiä" elokuvia.
- tuo kaupasta mahdollisimman lisäaineettomia tuotteita, ihan tilaamatta. on muutenkin kiinnostunut mun "vakaumuksista" ruoan suhteen.
- hakee muksuja, vie muksuja, tekee ruokaa, siivoaa kotona. pyytämättä, ohjaamatta, neuvomatta. "koska se kuuluu asiaan".

ennenkaikkea mun kanssa yhteensopiva ihminen on intensiivinen, empaattinen, spontaani ja osaa tarttua hetkeen. samalla se on järkevä ja tunnollinen. sen kanssa elämä on turvallista, ja kaikki kahdenkeskeinen aika tuntuu ihan uudelta seikkailulta. uuh. minä. rakastan.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti