perjantai 6. marraskuuta 2009

neuvolassa, taas ehkä viimestä kertaa

- painoa oli tullut 700g/vko. enkat. mutta eipä yhtään kiristä. vikoja viikkoja viedään! (painonnousu on muuten ollut 100-300g/vko luokkaa.)
- RR 129/83 (alapaine kohollaan, yhdistettynä edelliseen hiukan huolestuttavaa...)
- pissa ok.
- sf-mitta 33 (enkat, eli suurin ikinä!)
- sydänäänet ja liikkeet hyvät.

se terkka on niin ihana. se aina oikeen liikuttuu kun se tunnustelee tuota poikaa tuosta mahan läpi. se kehuu ensin mahaa ihanaksi, kun siinä ei juurikaan ole rasvaa ja vauva tuntuu tositosihyvin, ja sitten se fiilistelee pikku rimppakinttua, ja kehuu ja ihastelee tosi kovin. tulee itselle oikeen hyvä mieli siitä.

lopuksi sain sikapiikin. en olisi halunnut, mutta sanoin luottavani terkan arvioon tarpeellisuudesta. terkka oli sitä mieltä että mä en rokotetta tarvitse, mutta että vauvalle olis parasta saada suoja. koska 0-6kk ikäsiä ei sitten rokoteta. ruttunaama oli viimeviikolla niin kipeä, ja mun sydän niin rikki, että varmaan joutuisin hoitoon itse, jos vauva sairastuu. minimoidaan riskit tällä, i hope. ja toivotaan että himpula pysyy sisuksissa vielä sen kaksi viikkoa.

ja kerroin terkalle että seurustelen. se sanoikin että olen pitempään näyttänyt onnelliselta (muistaako joku sen tekemän diagnoosin "sä olet onnellinen."? jep.)muru tuleekin sitten seuraavaan neuvolaan mukaan.

jos...

mun suunnitelma ei pidä. olen siis päättänyt sairastaa sikapiikin jälkioireet tänään, huomenna ja sunnuntaina, ja mennä synnyttämään sunnuntaiyönä, koska murulla alkaa vapaaviikko su illasta, ja voitais olla perhehuoneessa sitten rauhassa. tämä olis mulle hyvä kuvio. saas nähhä mitä sanoo vauva vauvanen!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti