sunnuntai 20. maaliskuuta 2011

anonyymi kommentointi

hoh.
blogimaailmaa on ravistellut vauva-lehden keskustelupalstalla pääasiassa kohti lastenvaateblogeja heitelty sonta. mä henkilökohtasesti pidän koko foorumia suht wt-porukan aivottomana päänaukomissaittina. turhautuneet kotiäiskät lappaa sivistymättömästi ilmaan mitä sylki suuhun tuo. kitkerin sanoin. noin pääpiirteittäin kuvattuna jos joku ei tiennyt.

loanheittokeskustelu on kuulemma nyt poistettu, koska siellä julkaistiin henkilötietoja blogien takaa, ynnä muuta. mutta nyt siellä on uusi avaus, jossa speksataan bloginpitoa noin yleisesti.

blogistit on kuulemma itsekeskeisiä, omahyväisiä elämää kaunistelevia narsisteja. huomion- ja julkisuudenhakuisia myös. ja onhan se kauheeta että joku kirjottaa arjestaan positiiviseen sävyyn, kun maailmassa on niin paljon pahaakin.

no joo.

on se kamalaa kuulemma kun jonkun lapsella on seittemätkymmenet kengät. ja kalliita vaatteita. ällöttävää on repostella sillä että rahaa riittää kauniisiin asioihin.

ja se aika mitä blogin kirjottamiseen menee, on lapsilta automaattisesti pois.

myönnetään. munkin lapset kärsii siitä että ne nukkuu, tai jopa leikkii toisen vanhemman kanssa ja mä vaan hömötän koneella. pitäis vissiin miettiä mielekkyyttä tässä touhussa ja laittaa lapset ja niiden hyvä etusijalle. paskamutsi mikä paskamutsi.

ja ihan hyvin voidaan kuulemma lastensuojelujuttua nostaa siitä että blogeissa voi olla lasten kuviakin! ja just siitä että äiti vaan bloggaa ja lapsen perustarpeet jää vähemmälle huomiolle. kun on niin kiire laittaa itseään esille, että lapset on varmaan jatkuvasti puuroa ja perseenpesua vailla.
jeps.

mä en pidä koko soppaa kun kateellisten panetteluna. kas kun olen parempi ihminen, enkä kadehdi ketään, ei mun tarvitse juuri ketään mollata. mä henk.koht. ihmettelen ettei uskikset ja persut eksy tänne mua haukkumaan. eikä täydelliset äidit. ko mä olen huono bloggaajaäiti, ja lesbo kaiken päälle. ja olen mennyt töihin lapsen ollessa vasta vuoden. siinä olis muutamalle ylihyvälle vauva-lehti tosiäidille kauhistelemisen paikka.

mä en missään nimessä moiti bloggaajia herkkänahkaisiksi. ihmettely ja kritiikki on musta aivan sallittavia. mutta mollaaminen, lyttyynpainaminen ja anonyymiteetin takaa suora haukkuminen on todella arsesta. suoranainen jatke koulukiusaamiselle. kun totuus on se, että jos ei jonkun blogista tykkää, ei siellä tarvitse käydä ärsyyntymässä. voi tsekkailla semmosta oman hengen mukaista aineistoa ainoaastaan, ja pysyä positiivisena. oman hyvinvoinnin ja ilosen mielen takia mä ainakin muiden blogeja luen. tiedonhalusta myös. siitä että saa esteettisiä ja tunteellisia elämyksiä.

on musta äärettömän sivistymätöntä ja totaalista käytöstapojen puutetta käydä haukkumassa muita anonyymiteetin takana. on hyvä että asioista herää keskustelua, mutta jos asioista puhutaan, on turha mennä henkilökohtaisuuksiin (sen lapsekin on ohuttukkasia kierosilmiä, kuulin vauva-lehden keskustelussa jonkun lapsia arvostellun.) ja sanoa asioita joita ei naamaa päin sanoisi. munatonta ja säälittävää.

kuulkaa vauvalehtimutsit. mä en pidä teitä juuri minään. enkä paljoa pistä arvoa tein kommenteille. omaa typeryyttänne, nurkkakuntaisuuttanne ja sivistymättömyyttänne osoititte keittämällä moisen kitkerän sopan.

kukin tyylillään, ja jotkut ilman. näköjään.

p.s. olen pahoillani niiden puolesta joiden suosikkiblogit on suljetu/piilotettu salasanan taakse tän sopan takia. ja olen pahoillani niiden takia, joiden mielen moinen arvostelu ja paskanheitto on pahoittanut.

p.s.2. mä jatkan samaan malliin. tää blogi on etupäässä mulle, tokapäässä vertaistukea lesboille, lesboksi haluaville, perheellisille ja perheiksi haluaville. ja niille joiden mielestä täällä kirjoitetaan huvittavia asioita.
huomautan että kommenttikenttä täällä on edelleen avoin.

5 kommenttia:

  1. Ai vauvalehtifoorumilta tää pyörremyrsky on aloittanut matkansa.. Sinänsä ei mitenkään yllättävää. Aina kun googlettaa, mitä tahnasa, tie vie jossain vaiheessa vauvafoorumille. Ja sitten sieltä löytää kaikenlaista hiihtelijää.

    Ja juuri tuo anonyymit.. Välillä miettii, että vietääkö joku elämäänsä siellä vaan trollaamaassa, vai voiko moisia taulupäitä oikeasti olla maailma pullollaan! Urgh.

    Samalla tavalla, kuin mielestäni kaikilla on vapaus uskoa mihin haluavat, rakastaa ketä haluavat, syödä mitä haluavat jne, niin samaan syssyyn, jokaisen blogi on jokaisen oma hiekkalaatikko, ei sinne tarvitse mennä, jos ei fontti/sisältö/kuvat/aihe miellytä! Mutta, eihän se vika meidän päässä olekaan...

    VastaaPoista
  2. no niinpä.
    mä vaan mietin että ostatko lehden josta jo valmiiks tiiät ettet tykkää? tai menetkö leffaan katsomaan jotakin mistä et tykkää? ...että niinkun tahallaan ärsytät itseäsi? ja sit lataat sonnan jonnekin, vaan ilkeilläksesi? että jos kirjotat anonyymisti, tai naamallas blogia, niin se oikeuttaa jonkun tulemaan sinne haukkumaan, ivaamaan ja arvostelemaan. tyyliin "mitäs itse tyrkytät itseäsi?" ja "kyllä pitää kestää kritiikkiä"
    hv.
    keskustelu on aina hyvästä toki.

    ja kirjoittajan kanssa saa olla erimieltä. musta on vaan aika helkkarin paljon eri asia haukutko sä toista, vai kerrotko SIVISTYNEELLÄ KIELELLÄ oman eriävän, toisenlaisen, mielipiteesi.

    VastaaPoista
  3. Mä oon onnistunut välttämään tämän sopan kun en ko.foorumia lueksi. Niinollen olen välttänyt myös sen, että reposteltiinko minunkin blogia vai ei. Ehkä olen onnellisempi jos en tiedä :D Se vaan pisti korvaan että jos huonot bloggaajapaskamutsit unohtaa lapsiensta tarpeet kun ovat aina koneella, niin eikö ne itse sitten ole ne vauvafoorumibloggaajat koneella? Ehkä niille pitäisi lähettää lastensuojeluilmo että voiko tollasilla ihmisillä olla sopivaa kasvattaa itsellään niitä lapsia.. buhaa Maailma on... :D

    VastaaPoista
  4. Soot ihana <3
    Siinon mun perustavanlaatuinen mielipide ja siitä lahdetään.

    Paskaahan tuo tuutin täydeltä on av-foorumilla. On muuten meidänkin blogi siellä kertaalleen riepoteltu, liittyen keva-linjastoon. Totesivat, ettei me vaan voida millään olla onnellisia vaan pelkkää kusetusta kaikki tyynni.

    jeah!

    VastaaPoista
  5. cathya. niinpä, varmaan mukavia mukuloita tulee moisten mukavien ihmisten lapsista.

    ja kiitos piuku! ihana että sä arvostat mua, koska mä todellakin arvostan sua!

    lukemassani dekkarissa just sanottiin että jotkut saa vallan ja mahtavuuden tunnetta itseensä lytätessään muita. kah siinä ehkä se koko homman ydin.

    VastaaPoista