tiistai 24. elokuuta 2010

lue ne paperit!

muru haki tänään ruttunaaman päiväkodista. ruttu on vaihtanut isojen ryhmään elokuun alussa.
ja murun ekahaun vastaanotto päiväkodissa oli aika tyrmäävä.
tarhantäti oli tentannut kuka hän mahtaa olla, ja onko hänellä edes oikeutta hakea lasta päivähoidosta.

muru oli ollut asian kanssa ihan cool. kertonut kuka on ja käskenyt tarkistamaan papereista asian.

mä en ole asian kanssa cool. todellakaan. vieläkään nyt illalla.

miksi hitossa mä täytän jotakin papereita perheestä ja hakijoista jos niitä ei lueta? ja sitten toinen vanhempi joutuu suunnilleen näyttämään henkkarit että saa lapsensa tarhasta pois.

luulis että lapselta on edes kysytty perheestä jotakin, tai yritetty tutustua lapseen ylipäätään kun se uutena ryhmään tulee. ja ihme ettei se ole aloittanut juttuja siellä sillä perinteisellä. "mulla ei ole isää..."-luennolla mitä se muille pitää. tosin se on aika ujo tarhassa, että ehkä siinä syy ettei ole perheestäkään puhellut. yksinään kuulemma leikkii vielä siellä.

mä olen ajatellut ettei mun tarvitse enää tähän maailmanaikaan tehdä lesboudestani statementtiä, ja huutaa eteisessä heti alkuun että oon lesbo ja tätä voi hakea täältä yks toinenkin nainen. kun me ollaan semmoi sateenkaariperhe ja meillä on lapsia ja asutaan yhdessä ja nää on hedelmöityshoidettuja isättömiä anonyymin tanskalaisen luovuttajan spermasta tehtyjä lapsia ja plaaplaaplaa. että riittää kun kirjotan paperiin tuonti- ja hakuajat, ja ketkä on vanhemmat, ice-numerot ja ketkä lasta tuo ja hakee.

mua ärsyttää hitosti että jos joku äijä olisi marssinut ruttua hakemaan, olis se annettu mukaan mukisematta, luulen mä. "ootsä ton sisko? kuka sä oot? mitä sä täällä teet?" uskomatonta. ruttu vaan seisoi vieressä suu auki.

uudestaan kysyn, miksi täytän jotakin hiton papereita jos niitä ei lueta? kas, tällä on kaks äitiä, joilla molemmilla on oikeus hakea tää täältä. ai kiva. no en oo vielä nähny sitä toista, no en mäkään, se pieni sotkutukkanen sen aina on tuonu ja hakenu.

jos mä olisin hakenut murun synnyttämiä mun omia lapsia tarhasta, ja mulle oltais törpösti kommentoitu ja käyty epäilemään mun oikeutta saada niitä mukaani, olis ollut sota saman tien pystyssä. nyt se sota käydään huomenna. nielen tässä sappea parhaani mukaan ja yritän esittää asiani aamulla napakkaan, mutta asialliseen sävyyn. en tiedä taas miksi tää asia näin osui ja upposi muhun, kun murua asia etupäässä huvitti. mä olen edelleen aivan raivona.

ja koska mä olen mä, kysyn todella millaseen ryhmään mun lapsi on siirretty, jos niitä ei taustat kiinnosta sen vertaa että paperia kattoisivat, tai kysyisivät lapselta kenen kanssa se asuu, onko lemmikkejä tms. tai opetetaanko lastenhoito-oppikoulussa kohtaamaan lasten vanhempia miten? ja miksi vitussa olen täyttänyt papereita, jos ne on lukematta työnnetty mappi ööhön, kysyn vaan.

3 kommenttia:

  1. oishan se voinut kysyä asiallisemmin. tärkeintä kuitenkin etteivät anna lapsia kenen tahansa matkaan.

    VastaaPoista
  2. mä olen samaa mieltä. ei sitä voi kenelle tahansa antaa. mutta, jos mies tulee hakemaan ja sanoo olevansa isä, niin done deal.

    kun nainen tulee ja sanoo olevansa äiti. niin tätit on ihan mit*vit* ja lähtee kaivaan papereita asiasta joka heidän pitäisi tietää. dislike!

    VastaaPoista
  3. Ihan samanlaisia tunnelmia meien tarhasta. Täytettiin ihan älytön nippu papruja ja tuntuu, että ne ei tiie MITÄÄN. MISTÄÄN.
    Mun lapset on ollu tarhassa reilut puoli vuotta ja kertaakaan ei esim. ole ollut mitään "kehityskeskusteluita" tms. joita minä aikakin kaipaan. Oppis ees niitten ämmien nimiä...

    VastaaPoista