keskiviikko 4. elokuuta 2010

mutiainen

ainii. puhuttiin serkun kanssa rasismista, jota se on joutunut kohtaamaan useasti. sanoin että mulla ei kyllä mitään vastaavaa ole tullut vastaan, mutta nyt muistin.

tuli tässä mieleeni että ykskerta kun matkattiin metrossa, aloitti vastapäätä istuva about 30v. "herrasmies" kanssani seuraavan keskustelun:
- mikäs vitun mutiainen toi on?
- ai mikä?
- no toi sun pentu, onkse joku vitun mutiainen vai onksen isä vaan joku vitun mokkakikkeli?
- no ihan tavallinen lapsi se on.
- mikse on noin vitun tumma? ihan mustapäinen, tommonen vitun mutiainen. ootsä suomesta? onksen isä suomesta?

mitäs hittoa olisin voinu sanoa? vaikka: "moi suvaitsematon paska. mä oon ryssä ja lesbo, ja tää mutiaisen pentu on mun äpärä. se on tehty jonkun tanskalaisen mutiaisen siittiöistä varmaan, kato kun en ole munaa ikinä saanu. tosin olis tehny pieni vierasgeenibuusti hyvää myös sun sukuun, ku sussa alkaa toi suomalaisten rukurutsa näkyä, kun oot noin urpo ja huonokäytöksinen.

no, sattuneesta syystä en sille nisti-skinille kauheesti käyny aukomaan. sanoin vaan että ihan suomalainen olen. lapsen isäkään ole mikään noista edellämainituista. kun lapsi rupee enempi tajuamaan mistä ympärillä puhutaan, saattaa mun vastausrepertuaari rajottua tuohon ei niin viisaaseen ja ystävälliseen osioon jonka edellisessä kappaleessa esittelin.

ja jäin odottamaan innolla sitä että ruttunaama kysy multa seuraavaks että: "mamma, mikä se on se semmonen vitun mokkakikkeli?"

no tässä se on. mun rakas pikku mutiainen. mowgli. ihan tavallinen suomalainen lesbon lapsi.

3 kommenttia:

  1. Vaik rasismi onkin ihan kauhea asia (kuulostaa kliseiseltä ja tekopyhältä, mutta niin se nyt vaan on), niin oli pakko naurahtaa tolle upealle keskustelun avaukselle. Jotkut ne vaan osaa olla olla kohteliaita.

    Ja oi, onpa sulonen kuva :)

    VastaaPoista
  2. haeskelin cooglesta mutiaista ja tulin tähän. olen pahoillani tuosta "herrasmiehestä". melkein samanlainen minäkin, mutta haeskelin kalastuksessa käytettävän "mutiainen" nimisen perhon reseptiä. pitäisi olla viehe jolla saa lohikaloja lämpimästä ja kirkkaasta vedestä? jäi vielä löytymättä.

    ps. olisin ylpeä tuollaisen naperon isoisä

    nimetön muttei munaton

    VastaaPoista
  3. Mulla palaisi käämit samantien. Tappaisin siihen paikkaan.

    VastaaPoista