maanantai 18. lokakuuta 2010

kiihkoilua

palasimme tänne päiviräsäsen ja ylen homoillan (mikä valloittava termi!) mylläämään maahan. mä en oikeasti tiedä itkeäkö vai nauraa näille velloville keskusteluille.
mä en yritä käännyttää ja ojentaa himokristittyjä, enkä kertoa niille miten tulee elää. en voi sietää sitä että niin yritetään tehdä mulle.
mä yritän olla hyvä ihminen ja tehdä asiat oikein. olen reipas työläinen ja hyvä äiti.
ja olen homoseksuaali.

ajatelkaa nyt hitto sanaa homoSEKSUAALI! ihankun mä tyrkyttäisin seksuaalisuuttani teidän ja muiden naamalle. mä olen ihminen. toi seksuaali sanana oikeesti tuo mulle mieleen sen että mun elämässä on seksi etupäässä ja vallitsevana tilana. että mä jotenkin vaan himoan naisia. kaikkia ohikäveleviä. lyhyitä, pitkiä, lihavia, laihoja, nuoria, vanhoja... ja toteutan seksuaalisuuttani ihan ilman mitään sosiaalisia rajoitteita. että seksi, seksi seksuaali, minä, homo.

ylläripylläri teille toopet! ihan samalla lailla kun heteroseksuaali, myös homoseksuaali voi olla suht yksiavioinen tapaus. se nahka-ketju-piiska-homokulttuuri on vaan yksi homokulttuurin osa-alue. ei me panna täällä pitkin pöytiä kun muut yrittää lounastaa. on heteroseksuaalikultturissakin kuulemani mukaan monia osa-alueita. s/m.jutut, kolmisteen jutut, moniavioisuutta ja muuta, mutta en mäkään leimaa koko heterokulttuuria sen mukaan. "että sellasta niillä kaikilla on..."

mulla on oikeus olla niin homoseksuaali kuin haluan, ja vaatia itselleni sellaista tasa-arvoa mikä tuntuu oikealta. jos suomen laissa homoseksuaalisuus ei ole rikos, täytyy musta valtionkirkon toimia sen mukaan. ei voi alkaa sormella osottelemaan ja moralisoimaan muita. en mäkään täällä ala huutelemaan kuinka kristittyjen pitäisi olla niinkuin mä. jos uskonnon puolesta toitottavilla on varaa suureen kirjaan vedoten kertoa muille miten niiden tulee elää, niin kyllä jeesuksen nimeen toivon että ne itsekin noudattaa sitä kirjaa kirjaimellisesti. enhän mäkään voi suomen laista ottaa neljää kohtaa ja niiden perustella huudella muille miten tulee elää, ja täysin jättää huomiotta muut siihen kirjatut lait. vai voinko?

mä luulen että mun tuomio tulee taivaassa mun tekojen mukaan. mä en todella kaipaa ketään maallista räsästä kertomaan mulle miten syntinen mä olen. luojalle kiitos teeveen on/off napista, mistä voin vaientaa sen ja muiden sen hengenheimolaisten saarnat. ällöttää ajatella että mun lapsille esim. kerrotaan kuinka syntinen ja huono ihminen mä olen. ja vielä sellaisten ihmisten taholta jotka ei viitsi edes ottaa selvää miten meillä eletään.

ja kuka idiootti sanoikaan ettei kirkosta saa erota tämän kohun vuoksi? saahan. suomi on vapaa maa. jos ei muuta niin onpahan statement-arvoa tällä toiminnalla, ja asiasta saadaan keskustelu aikaan. jos kuuluisin ev.lut. seurakuntaan niin olisin painanut eroa-nappia jo useita kertoja.

onneksi mun kirkossa rakkautta pidetään arvokkaana. ja ollaan sitä mieltä että se kuuluu tasapuolisesti kaikille. jos kirkkoni ei mein suhdetta siunaisi/sitä arvostaisi/kunnioittaisi, voisin laittaa eroakirkostapaperit heti menemään ja  palvella jumalaani yksityisesti kotoani käsin. musta on kuitenkin valtavan ihanaa että kirkkokuntani haluaa jakaa iloni parisuhteestani ja perheestäni kanssani, kunnioittamalla kiitospalveluksella parisuhteeni rekisteröintiä.

on tää kumma maa.
jahka haluan lisää vettä tähän myllyyn ja aggrea suoneen, menen vielä vähän tsiigaamaan keskustelupalstoja.
hieno maa tämä ja hieno kansa. ainakin osittain.
ihan liikutuksella mietin niitä ei-homoSEKSUAALEJA jotka tämän kohun myötä on delete-kirkko-nappia painaneet. upeeta solidaarisuutta siltä kansanosalta. mama kiittää ja kumartaa.

7 kommenttia:

  1. Harmittelen tässä oikeastaan vaan sitä, että erosin kirkosta jo öööö vuosia sitten.

    Mahdottoman hyvä teksti, tän vois julkaista muuallakin. Hyvä sinä!

    R

    VastaaPoista
  2. Heips! Tuo -seksuaalisana on minuakin aina ärsyttänyt, vaikka olenkin ihan vain heteroSEKSUAALI.
    Ei seksissä ole mitään pahaa, päinvastoin, mutta ei se määrittele ihmistä, millaista seksiä hän harrastaa, se on yksityisasia.
    Ja monet niistä, jotka ovat raamatulla toisia päähän lyömässä, eivät varmasti elä kaikkien raamatun oppien mukaan. On kiva kun voi tuomita muita, silloin voi tuntea itsensä paremmaksi.
    "Luojan kiitos, ME osaamme elää oikein..."
    Tsemppiä sulle Mama! T. Saija

    VastaaPoista
  3. "raamatulla toisia päähän lyömässä" uskomattoman hyvin asia ilmaistu! :D

    kiitos tsempeistä!

    VastaaPoista
  4. NIIIIIIIIIIIIIIIIIIIINPÄ! Mä en TAJUA niitä vatipäitä kun ne nostaa sen seksin jokakohtaan - se on yksi osa jokaista parisuhdetta, eikä määrittele (normaalia pari-)suhdetta. Mä en jaksa enkä vaan pysty ymmärtämään tuota urpoilua millään.

    Rouva Taskuvenus Räsänen on kyllä paras, mä voin vaan ajatella että mitäköhän se heteroSEKSUAALI siellä omassa elämässään nyhvää; pitäiskö jatkossa puhutella aina häntä sitä kautta, missä asennossa tyrkki viimeksi panonsa, päivä vai ilta vai mikä. En tajua en en en.

    Mä oon ollut aivan vauhkona tästä myös. Ahdistaaaaaaaaaaa...
    usko ja politiikka kun ei sovi sorvaamallakaan yhteen.

    Voimia!

    VastaaPoista
  5. Niiiin samaa mieltä! Onneksi tässä näkee tuon enemmistön kannan ja hyväksynnän sille, että kaikilla meillä on oikeus olla sellasia kun ollaan. Mä kans pohdin tota seksuaalisuus sanaa, se on kyl totta että homoudesta ei nähdä usein muuta kuin se seksi, ja loppu unohtuu. Aika hienoa tavallaan että kohu nousee, koska samalla esiin tulee paljon muuta positiivista asiaa hyväksynnän puolesta. Toi stereotyyppittely on niin syvältä kaikkia asioita kohtaan.
    Odotan vaan milloin räsänen hyökkää meikäläiseten kimppuun, onhan yksin lapsen saaminen ilman avioliittoa myös Raamatun mukaan syntiä....
    Mä erosin kirkosta jo vuosia sitten. Mun käsitys jumalasta ei mitenkään vaan mahdu niihin raameihin.
    Mut kuten sanottu, onneks räsänen avasi suunsa, niin saadaan ehkä tuollaiset pikku mätäpaiseet pois seuraavissa vaaleissa.

    VastaaPoista
  6. Eksyin blogiisi kun yritin löytää kaltaisiani, jolla ei ole seksuaalisia tavoitteita lainkaan. En voi käsittää, mitä ihmiset nyhjää keskenänsä vapaa-ehtoisesti? Kirkolle varmaan kelpaisin, mutta, mikä olisi ryhmä 0-sex deparment.
    Epäilen nuoren poikani olevan homo. Olen huolissani löytääkö hän sopivaa kumppania, kun pienellä paikkakunnalla heitä ei ole muita.

    VastaaPoista