keskiviikko 20. lokakuuta 2010

syntiä

musta on hullu ja absurdi ajatus että tässä mä vaan elän synnissä. että mun koko arki on syntiä, ja pitäis pyyhkästä ulos tästä puhtaasta maailmasta.

mä herään keskellä yöllä valppaana, pitkämielisenä ja huolehtivana, ja syntisenä, hoitamaan vääryydellä saamiani lapsia.
mä aamulla keitän syntiset kahvini, ja syön syntisen jokapäiväisen ruisleipäni.
ja mä ihan pokerinaamalla, synti sisälläni, vien lapseni päiväkotiin. näkyykö pahuuteni päällepäin?

mä käyn ostamassa pesuaineita, että mun kanssa samassa synnissä elävä muruni voi pestä mein likaisia vaatteita. rakkaani herää kun tulen kotiin ja mä teen saatanallisen teon. mä suutelen sitä kaikessa rakkaudessani, ja puristan pehvastakin, hymyilen koska tuntuu kivalta. niin syntinen mä olen.

tuntuu että mulla on flunssa tuloillan. makaan viluissani sohvalla viltin alla. muru tulee pahuus sisällään, koittaa huolissaan mun otsaa, suukottaa, silittää. todella likaista ja syntistä touhua.
se vie koirat. mä vaihdan vaipat. se tekee ruokaa, hakee ruttunaama. me syödään yhdessä. katsotaan lastenohjelmia. kylvetetään lapset. laitetaan unille. jutellaan esikon kanssa.

lopuksi me syntiset nukahdetaan sylikkäin sohvalle.

aika likasta. saastaista. kamalaa elämää. eikö?
eikö näytäkin aika hirvittävältä?
ja kaikkea perhearvoja vastaan sotivalta?
jumalattomalta touhulta?

mä oon niin kyllä pää omassa *erseessäni etten todella näe tätä asiaa ihan niinkään.
hmmmm.

5 kommenttia:

  1. Ihana blogi <3 teen opinnäytetyötä liittyen sateenkaariperheiden kohtaamiseen terveydenhoitajan työssä(tää aihe on ollu mulla jo 1½vuotta eikä oo tän homokeskustelun aikaansaama aihe.Löysin tänne blogiin blogilistan kautta hakusanalla sateenkaariperhe.Täytyy tulla joskus paremmalla ajalla uudestaan.Mielestäni teen ihan normaalista aiheesta työtä mut jotenkin musta tuntuu että mua katotaan aina vähän oudosti kun lainaan aiheeseen liittyviä kirjoja ja yllättävän moni hoitoalan opiskelijakin on sitä mieltä että sateenkaariperheet on väärin kommenteilla että "kyllä homot vielä ymmärtää mutta tarvii vielä lapset sotkea siihen ja leikkiä kotia" tälläsen kommentin sain eilen facebookin kautta eräältä entiseltä opiskelukaveriltani..just joo..onneks aika moni muukin joka sen luki älähti sitä vastaan..mutta joo..tämmöstä..omasta mielestäni kaikilla on oikeus ennakkoluulottomaan ja tasapuoliseen hoitoon sairaalassa ja neuvolassa ym.saatan olla toki väärässä :D

    VastaaPoista
  2. Mua järkyttää ehkä eniten erään nimeltä mainitsemattoman poliitikon mielipide, että lapsen on parempi olla ja kasvaa (minkä tahansa?) heteroparin perheessä kuin (minkä tahansa?) homoparin lapsena.
    Että varmaan sit väkivaltaisen alkoholistiheteron lapsikin ajattelee niin, että onneksi sentään näin eikä esimerkiksi kahden rakastavan äidin kanssa?

    VastaaPoista
  3. joo, hauwerine, eikö ookki ihan sairasta? ;)
    ja meri, meitä on kyllä kohdeltu aina terveydenhuollossa ihan asiallisesti, ja tosi kivastikin. tottakai niitä piiloasenteita esiintyy, mutta jos saisin epäasiallista kohtelua miltään yleiseltä instanssilta, niin valitus lähtis samointein. ja korkeelle. varmaan sen pelossa ne ahdasmielisimmätkin osaa pitää mölyt mahassa ja näyttää asiallista naamaa. niinkun ammattihenkilöstön musta pitääkin.

    niin, ja anonyymi, koska mullakin on kokemusta erinäisistä asioista, haluan tarjota ennenkaikkea lapsilleni turvallisen ja tasapainoisen lapsuuden. valitettavasti se ei tässäkään maassa ole kaikkien vanhempien prioriteetti numero yksi.

    VastaaPoista
  4. :( eräs yritys selittää tätä näkökulmaeroa:

    http://www.seurakuntalainen.fi/blogit/murtokohta/311/suomen_moraalinvartijat_homojen_puolella

    VastaaPoista