lauantai 23. lokakuuta 2010

pelastakaa maailma

koska mulla on semmoi "pelastakaa maailma" (ainakin pienessä mittakaavassa)-luonne, niin tarjouduin ottamaan meille yöksi ystäväni vuosikkaan yöhuutajan. ystäväni on jo pitempään ollut väsynyt ja pinna kireällä, ja tänään se raasu repes ennennäkemättömääni itkuun. ei ole saanut nukuttua muutamaan yöhön juuri ollenkaan, ja koko perhe alkaa kärsiä tilanteesta todenteolla.  (hurraa nää 50-luvun pienet asunnot, huudolta ei välty kukaan.) unikouluun ei pääse koska asiat on "muuten hyvin". en tiedä mitä äidin ranteet auki-fiiliksen ja yleisen perhedynamiikan repeilyn lisäksi vaaditaan siihen että lapsen saa unikouluun? neuvolasta jaetaan "tee näin"-aikataulua, jossa päivät on ajastettu 15min. tarkkuudella. kun mein poikuli nukkui huonosti, mä en ees vaivautunut hakemaan paperia. täytyy olla muukin keino saada lapsi nukkumaan yöllä kun aikatauluttaa viisi henkisen perheen päivät vartin tarkkuudella. (koirat, vuorotyö, nou!)

no en mä semmosta kestä katsella sivusta kun toisilla on paha olla. itse olen yöterässä (helppo herätä), mutta hyvin levännyt, plus muru on yörytmissä ensiviikon...

...joten lopputulema on se että matkasänky on koottu ja pedattu, ja tässä odottelen pientä yöhuutajaa maman unikouluun. toivon että mun maidollehaisemattomuus ja eleetön uneenpalautus toimis naapurinkin muksuun. hyvällä lykyllä unistellaan muutamalla hyssynhyssyllä koko yö, huonolla lykyllä täällä huutaa ja valvoo kaikki lapset.

jännä nähä, jännä nähä.

oikeesti vähän jännittää miten tää menee...

2 kommenttia:

  1. Kyllä sä vaan oot ihana ihminen. Mistä tollasia ystäviä löytää!!

    VastaaPoista
  2. kiitos vaan! ;) mä todella pidän mun ystävistä, ja autan jos vaan voin.
    täältähän näitä löytää, lähiöstä!

    VastaaPoista